Cuti-cuti Langkawi : Hari Pertama (4 hari 3 malam) - Blog Eyzamiel

7.9.15

Cuti-cuti Langkawi : Hari Pertama (4 hari 3 malam)

Salam Korang...

Cuti Merdeka hari tu pergi mana? Sape yang follow Instagram aku mesti dah tau kan... Aku pergi Langkawi lagi... Ha? Again? hahahah...

Tapi ni lain... kali ni aku pegi ngan hubby... kiranya ni percutian sempena Anniversary aku hari tu yang jatuh masa hari raya.. sebab raya takde pegi mana.. so, kitaorang tunda sampai la Cuti Merdeka..... Kenapa pilih Langkawi? ada la sebabnya.. nanti aku citer...

Kami pergi 30/8 dan balik 2/9 .. kiranya 4 hari 3 malam kami berhoneymoon kat sana... walaupun pengantin lama... honeymoon kena selalu... hahaha...

Macam biasa... kami akan parking kat TBS dan naik bas ke KLIA2.. tapi, memandangkan hari Ahad.. parking TBS penuh... huhuhu... terpaksa berpusing-pusing cari parking.. kat situ je kitaorang dah banyak buang masa.. nasib baik kuar umah pukul 11 pagi.. xde la rushing sangat sebab flight kami pukul 3.05 ptg....


Alhamdulillah.. berkat kesabaran dok pusing-pusing kat situ.. kami pun dapat la parking.... Naik atas, beli tiket ke KLIA2.. sekarang harga JetBus dah naik.. Dah RM10.00..  tapi takpe.. still murah lagi...

Sampai KLIA2.. masih ada masa lebih kurang 2 jam lagi.. Perut pun dah lapar.. kami makan je KFC kat airport.. tu pun ramai orang.. terpaksa menunggu orang habis makan... lama jugak la aku ngan hubby dok berlegar depan KFC tu sebab meja penuh...

Settle makan, terus masuk dalam sebab aku dah buat web check in.. Bag pun xde nak masuk kargo... terus masuk je la.. kali ni kami dapat Pintu K2.... First time aku naik kat Pintu K.. selalu asyik kat Pintu J je... Boleh tahan jauh jugak nak menapak Pintu K ni...




 Lama jugak la Flight delay.. Pukul 3.55 petang baru gerak.. tak tahu la kenapa... maybe sebab jerebu kut... 

Alhamdulillah... tak sampai sejam aku dah sampai Airport Langkawi..... Happynya.. padahal baru je tahun lepas datang ngan kawan-kawan... maybe kali ni happy lain macam sebab datang berdua je ngan hubby... 


 Sampai je Airport.. aku terus telefon Orang Kereta Sewa... Kali ni aku masih setia ambik dengan Sham Sibah .... sebab apa? sebab harga lebih murah dari tempat lain, friendly dan kereta pun best.. takde masalah.... Kalau ikutkan aku sewa kereta Honda.. tapi, masa kat Airport.. aku dapat kereta Lancer.. Yeay... happy sebab aku tak pernah naik Lancer... hahahah...


Ni la kereta sewa kami.... Tip Top... dalam siap ada Leather Seat.. puas hati la..


Dah settle ambik kereta.. kami pun terus gerak ke Pantai Cenang... 2 malam kami  stay kat Amzar Motel Pantai Cenang.. dan semalam lagi kami stay kat Resort World Langkawi.. aku saja je ambik kat Pantai Cenang sbb malam-malam happening kat sana.... Meriah...

Motel Murah di Pantai Cenang

Hubby terkejut tengok Pantai Cenang sekarang dah makin Happening n sesak... ye la.. dah lama dia tak pergi Langkawi... Macam-macam ada katanya...

Sebenarnya, tujuan kami ke Langkawi sebab..
1. Nak berhoneymoon sambil menyambut Belated Anniversary
2. Nak rehat sebab hubby baru je siapkan projek yang agak mencabar jugak.. sampaikan asyik stress dan x cukup rehat... Alhamdulillah.. dah berjaya serahkan pada UiTM
3. Nak pergi Mandi kat Tasik Dayang Bunting (salah satu usaha aku n hubby untuk tahun ni) 
4. Hubby dah niat nak sembahyang kat Masjid yang dia buat dulu kat Langkawi

Sebenarnya hubby pernah duduk sana dekat Setahun jugak la untuk siapkan Masjid di Langkawi.. dan Alhamdulillah... hubby dapat kembali dan bersembahyang kat Masjid tu selepas beberapa tahun... Bangga hubby dok citer pasal apa yang dia buat sampai Masjid tu gah berdiri dan cantik camtu.. Aku pun bangga dengan dia dan Syukur semua yang kami hajatkan nak buat kat sana tercapai...

Ok, dah lepas Check In kat Amzar Motel.. kami lepak2 je dalam bilik.. Penat rasanya... Malamnya baru kami keluar makan... hubby bawak pegi makan kat kedai TomYam yang dia suka makan dulu.. Tak jauh pun dari Cenang.. Anis Seafood kalau tak silap aku...


 Makanan dia ok la.. boleh tahan sedap.. harga pun tak mahal sangat macam kat Cenang... dan satu yang uniknya pasal Kedai ni sebab dia ada jual Fruit Coctail.. tak pernah lagi aku jumpa Kedai Tomyam jual Fruit Coctail camni... sedap plak tu..


 Siap ada Cornflakes ngan Aiskrim.. So, Yummy.... 


 Dah kenyang.. kami parking kat Hotel dan jalan-jalan sekitar Cenang... saja nak rasa-rasa cam pelancong...


Masa jalan-jalan tu nampak la lori ni.. tengok ramai orang beli Burger.. aku ngan hubby pun order la 2 Oblong daging.. buat kudap-kudap dalam bilik nanti takut lapar...


 Selesai beli Oblong.. balik bilik... sebab penat sangat.. malam Merdeka kami sambut kat bilik je.. tak tahu la ada sambutan ke tak.. lepak-lepak tengok tv sambil makan Oblong... Oblong dia Rasa bole tahan... sedap.. cuma sos Blacpepper dia sikit sangat.. x kick..


So, habisla untuk Hari Pertama.. Nanti aku sambung lagi yer.. ;)

Bajet:
~ 2 Tiket Flight beli time promo pegi balik = RM 134.18 (termasuk add on bag waktu balik - 20kg)
~ JetBus di TBS ke KLIA2 = RM 20.00 (2 orang)
~ Kereta Sewa & Minyak (4 hari 3 malam) = RM 254.00
~ Amzar Motel = RM 150.00 (2 malam)
~ Makan = RM 40.50
~ Oblong = RM 10.00 (2 biji)

Total : RM 606.68

* Bajet ni hanya sekadar perkongsian jika ada yang nak buat rujukan.. bukan niat nak menunjuk atau riak.. aku cuma bercuti dengan bajet yang murah sahaja.. sesuai untuk sesiapa yang nak pergi Cuti-Cuti Bajet...

6 comments:

  1. Replies
    1. Kan? memang murah utk 2 orang.. eyza kalau cuti memang cuti2 bajet je.. :)

      Delete
  2. Saya memang suka jalan2 kat Langkawi. review ni mmg membantu lah
    .TQ darling..semoga honeymoon you berhasil tau

    Aishah

    ReplyDelete
  3. salam, awak. thx for the budget. o kita mas. ada plan dgn kawan nk g jalan2 langkawi bln 10 nnt. tgh usha bajet.. apa2 pun terimakasih yer

    ReplyDelete