Percutian Bajet ke Pulau Langkawi ~ Hari Kedua (Telaga Harbour, Laksa Power dan Haji Ismail Group) - Blog Eyzamiel

9.12.14

Percutian Bajet ke Pulau Langkawi ~ Hari Kedua (Telaga Harbour, Laksa Power dan Haji Ismail Group)

Sekarang ni aku super duper busy... sebab aku kena buat 2 kerja.. kerja hakiki aku + kerja kawan aku sebab dia cuti kawen.. takpe la.. tolong menolong kan... :)

Lunch ni baru la aku sempat nak update... tu pun versi tercepat dan terpantas... hihihi...

Ok, berbalik pada cerita kat Langkawi.. Habis jer selesai kat Cable Car kami pun terus nak gerak ke Airport.. nak makan Laksa .. tapi sebelum tu, kami singgah dulu kat Telaga Harbour.. ala.. tempat yang banyak kapal layar mewah tu...



Singgah kejap jer untuk bergambar.. lagipun dah petang sangat.. takde orang pun kat situ... dapat la tengok kapal-kapal layar yang cantik dan mewah tu....


Mama yang sporting.. macam-macam aksi yang dia buat...

Dah selesai bergambar lebih kurang.. kami terus gerak ke Airport untuk makan laksa.... disebabkan masa tu dah lewat.. dah gelap.. kami singgah je la kedai yang masih bukak.. kedai yang kami singgah adalah kedai Laksa Power... banyak jugak orang dok review pasal Laksa ni.. tapi.. pendapat aku la kan.. Laksa Power ni agak tak berapa sedap kat tekak aku.. aku tak tau la tekak orang lain.. tapi, aku maybe takkan gi dah kut... 


Cuma kat sini, suasananya memang best.. kita boleh makan sambil menikmati sunset... tenang jer... tapi, banyak nyamuk...hihihi..


Pastu, baru kami gerak ke Pekan Kuah... yang bestnya.. disebabkan dah gelap.. kami dah tersesat jalan.. dari Airport ke Pekan Kuah.. kami ambik masa sampai sejam baru sampai..hahaha.. buang masa betul..

Kami sampai kat Kedai Haji Ismail Group pukul 8.40 camtu... aku shopping ala kadar jer.. ye la.. kata budget kan.. terpaksa la beli apa yang aku teringin makan je la... yang lain2 tutup mata jer... lain kali je la beli..


First time aku beli coklat Whittaker's ni.. membe aku yang suggest.. memang sedap... almond penuh dalam tu.. asal gigit jer dapat Almond... puas hati sangat..


Kawan-kawan aku shopping macam-macam.. Mama siap shopping set pinggan.. aku cuma beli ni jer... tu pun jenuh nak fikir macam mana nak bawak balik... Maklumla, x beli kargo untuk simpan bag.. :)


Murah je bil aku.. ni kalau mak aku ni maunya 3,4 ratus habis bila kat HIG ni.. aku kan versi jimat.. hihihi...

Masa kat HIG, kami semua siap beli bag lagi... ala, bag macam bag thailand tu.. sebab dah x muat bag nak bawak balik esok.. nak beli bag tarik, bajet dah lari... bag siam pun bag siam la...


Masa shopping semua tak ingat dunia.. tapi, bila dah susun dalam bonet keta.. semua pening kepala.. sebab bonet dah penuh.. tu belum masuk dengan bag baju esok lagi... mana nak campak ni... huhuhu..

Semua dah penat... singgah pantai cenang.. beli burger jer.. itu je la dinner kami malam tu....


sampai jer hotel.. semua dah pening kepala.. dah tak cukup tangan nak bawak naik bilik.. merempong-rempong la semua bawak naik tangga tingkat 4.. dah la takde lift.. adoi.. seksa gak la.. masa beli tak beringat....

sampai jer bilik.. rasa lega sangat.. bila dihimpunkan.. MasyaAllah... banyaknya barang... Malam tu Elli ngan mama dah pening.. macam mana nak bawak balik esoknya.. lambat jugak la diaorang tido.. aku ngan Sha dah selamat lena dibuai mimpi.. diaorang tak habis lagi dok susun..

Nasib baik, bag aku muat letak barang2 yang aku beli.. cuma coklat jer aku pegang kat tangan untuk naik flight esoknya...

K, sampai sini dulu.. nnt aku citer 1 kerja giler yang kami buat esoknya.. hihihi...

Bajet :
Laksa Power ~ RM 22.00 ( aku belanja semua )
Beli Coklat kat HIG ~ RM 133.30
Beli bag plastik siam ~ RM 5.90
Burger ~ Free (Sha blanja)

Total : RM 161.20


2 comments:

  1. Laksa tu nampak sedap... tapi tang rasa tak sedap ek?
    Almond Gold tu wajib beli/pesan kalau sesapa ke Langkawi :D

    ReplyDelete